Hírek
CentrumPedagógia
- személyes
- módszertan
- iskolafókusz
Játék a Szászban és a Békésyben is…
Módszertani pályázatok 2021: Játékosan németül, Kiss Gyöngyi, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola; Játszani is engedd, Végvári Yvonne, BGSZC Békésy György Technikum

Játékosan németül, Kiss Gyöngyi, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
“A német nyelv mint második idegen nyelv tanítása motiváció hiányában nehézségekbe ütközik. Célom az volt, hogy a tanulók kedvet kapjanak a német nyelv tanulásához, és miközben játszanak, tanuljanak is. A megvalósult produktum 4 órát vett igénybe, de szükség volt megelőző tudásra. A tanóra online tanítás során, a Teams felületén valósult meg 16 tanulóval. Az előkészítő fázisban szükség volt szóismeretre, és mivel a tanóra megvalósítása kilencedik évfolyamon történt, fontossá vált, hogy a minimális szókinccsel is megvalósítható legyen a kért produktum. Az óra témája az ételek, italok, egészséges életmód volt. Az előkészítő szakaszban szókincsgyűjtés történt, ennek a gyakorlására a LearningApps.org felületét használtam, ahol memóriakártyákat készítettem az adott téma szókincséből.”
Tanulási eredmény: “A feladatlapok megoldásakor a tanulók önállóan dolgoztak, ezáltal elsajátították a feladatlap készítésének lépéseit is”
Tanulói önértékelés: „Bevallom, én lustább típus vagyok, de mikor elkezdtem a feladatot, megtetszett, és szerintem egész jó feladatlapot sikerült csinálnunk. Jól éreztem magam, sokat vitatkoztam, de mindig sikerült megegyeznünk.”
Játszani is engedd, Végvári Yvonne, BGSZC Békésy György Technikum
“Kiemelten fontos feladatnak tekintettem a hat hónap online oktatás után a személyes részvételt, a páros feladatmegoldást, a kommunikációt. A felnőtt képzésben nagyon jól használhatók a korábbi munkatapasztalatok beépítése. Sokan jönnek, sokféle tájékozottsággal, kompetenciával. Könnyen tanítják egymást, nagyon jó osztályközösségek alakulnak. A különbözőségek feloldására elengedhetetlen az oktatásban a humor, a játékosság. Talán meglepő, de még a felnőttképzésben is nagyon élvezik ezeket a játékos órákat. … Aztán egyre bátrabbak lettek a párosok. Nagyon pozitív volt, hogy figyeltek egymásra, és segítették egymást. Türelmesen kivárták a bemutatójuk idejét, és segítő szándékkal értékeltek. Szállítóeszközként volt papírhajó, furgon és targonca makett , műanyag gyerek dömper. Csomagolásként pedig mini raklap, buborékfólia, és sok-sok papírdoboz.”
Tanulási eredmény: “Részt vesz a külkereskedelmi ügylet megvalósításában.”
Tanulói önértékelés: “Nagyon vicces volt, mikor az egyik paritásnál a diáktársunk nem vette figyelembe a feladatleírást, így uzsonna nélkül maradt. Azért a végén megosztottuk vele a miénket. Biztos egy életre megtanulta a leckét.“
KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Módszertani pedagóguspályázatok
Az idei tanévben is meghirdetésre került a BGSZC Módszertani pedagóguspályázat "Együtt? Működünk!" címmel. A pályázati felhívásra 63 pályamű érkezett a beadási határidőig. Hagyományainknak megfelelően a beérkezett pályázatokat három fős bírálócsapatok pon
CentrumPedagógia

“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”
Tóth Mónikával a BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Szakgimnáziumában „A fejlesztő értékelés tapasztalatai, jó gyakorlatok” című előadása után beszélgettünk 2018. október 16-án a BGSZC Pedagógiai Napokon.
dr. Salamon Anikó

Online oktatás: Kerek egy év
A 2020 tavaszi online oktatás során szinte azonnal elérhetőek voltak az iskolákban az oktatást segítő keretrendszerek: pl. Google Classroom, Microsoft Teams, Canvas. Az addig inkább alkalmanként használt rendszereket a mindennapi online oktatásba hatékony
dr. Salamon Anikó